support@filtermail.nl   +31 (0)23 20 70 707

Hoe werkt het?

Niets is gemakkelijker! Voeg het domein toe in het spamfilter SpamPanel van Filtermail, log in op de DNS omgeving van uw domein (bijvoorbeeld: DirectAdmin, Plesk of cPanel), wijzig de MX-records en u bent klaar om te gaan! Met SpamPanel, de spamfilter gebruikersomgeving van Filtermail, heeft u volledige controle over uw e-mailstroom. Inkomende en uitgaande e-mails worden real time geanalyseerd en gescand door de Filtermail servers. Onze servers en databases worden onderhouden door SpamExperts.

Het unieke, zelflerende filtersysteem verkrijgt automatisch inzicht in e-mail gedrag, waardoor het alleen maar beter wordt met de tijd. Elk bericht dat als spam wordt gedetecteerd, wordt verplaatst naar quarantaine, waar het bericht nog altijd terug te vinden is via het SpamPanel. Via e-mailrapporten blijft u altijd op de hoogte van deze berichten, waardoor u geen tijd verspilt en gewoon kunt doorgaan met uw taken!

INKOMENDE MAIL

Het kan tot 24 uur duren voordat uw DNS wijziging is doorgevoerd.

1
2
3

DNS

Log in op de DNS omgeving van uw domein (bijvoorbeeld: DirectAdmin, Plesk, cPanel of een ander panel waar u de DNS records van uw domein beheert).

Verwijderen

Verwijder de oude MX records
(zoals bijvoorbeeld: mail MX 10).

Toevoegen

Voeg 2 nieuwe records toe:
mx10.filtermail.eu. MX 10
mx20.filtermail.eu. MX 20

DirectAdmin voorbeeld

Om uw MX-records te wijzigen in DirectAdmin gaat u naar Uw Account -> DNS Beheer. In DNS Beheer kunt u onderaan bij “Voeg domainrecords toe” de MX-records toevoegen, de oude MX-records verwijdert u. Uw domeinnaam wordt al ingevuld met een punt (.) erachter, dus het is alleen van belang dat u achter “10”: mx10.filtermail.eu. en achter “20”: mx20.filtermail.eu. invult (met een punt erachter).

UITGAANDE MAIL

U dient uw smart host uitgaande mail SMTP poort te wijzigen naar 587.

Om gebruik te maken van onze uitgaande mail filtering dient uw in de DNS omgeving van uw domein uw SPF record aan te passen.
Het gaat om de volgende aanvulling: “include:spf.filtermail.eu”.

Voorbeeld in DirectAdmin:

Beheer gebruikers

Na het aanpassen van het SPF record dient u nog de gebruikers te autoriseren om mail te versturen via Filtermail.

  • U gaat onder het kopje “Uitgaand” in het SpamPanel naar “Beheer gebruikers”. Daar heeft u de volgende opties:
  • Authenticerende IP of bereik (b.v. een smarthost)
    Autoriseer alle gebruikers door het IP adres van de uitgaande mail server toe te voegen.
  • Authenticating User
    Autoriseer alleen een specifieke gebruiker.
  • Authenticating Domain
    Autoriseer het gehele domein.

Voorbeeld:
123.123.123.123 vervangt u voor het IP adres van uw eigen mailserver. De uitgaande mailserver (smarthost) is spf.filtermail.eu.