support@filtermail.nl +31 (0)72 75 13 406
Via het klantgedeelte kunt u inloggen op het SpamPanel.
1. Klik op "Klantgedeelte" op https://filtermail.nl/ en log in met uw account.
2. Ga naar uw "Diensten" / "Mijn services".
3. U klikt op uw spamfilter (bijv. Filtermail - Trial 30 dagen).
4. Onderaan bij "Management" vindt u "Log In To Panel" of "Filtermail login pagina".
Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord voor het SpamPanel ontvangen? Dan kunt u ook via https://www.filtermail.eu/ inloggen. Deze verschillen met de inloggevens van het "Klantgedeelte"! Standaard heeft u alleen toegang via het "Klantgedeelte".
Het meest voorkomende geval is dat de klant zijn eigen domein (bijv. filtermail.nl) op de "Afzenders op witte lijst" heeft gezet. E-mail verstuurd aan goedgekeurde afzenders omzeilt alle filters. Voor het eigen e-mailadres (bijv. support@filtermail.nl) op "Witte lijst ontvangers" geldt het zelfde.
Berichten in de logbestanden blijven tot 60 dagen zichtbaar. Quarantaine berichten blijven 14 dagen bewaard.
Ja! Filtermail werkt tevens als fallback oplossing. Uw berichten worden standaard 4 dagen bewaard mocht uw mailserver niet bereikbaar zijn. Dit is te verhogen naar 30 dagen.
server1.filtermail.eu - IPv4: 185.165.242.43 en 185.165.242.217 - IPv6: 2a00:7c80:0:1eb::2
server5.filtermail.eu - IPv4: 93.94.228.134 - IPv6: 2a01:518:1:42:8::134
server6.filtermail.eu - IPv4: 93.94.228.137 - IPv6: 2a01:518:1:42:8::137
Onze dienst is redundant uitgevoerd en verspreid over meerdere datacenters. De gebruikte servers hebben wij ondergebracht in het datacenter van Iron Mountain (Haarlem) en Equinix AM2 (Amsterdam).
Dat is spf.filtermail.eu , je gebruikt poort 587
Je kunt aan een bestaand SPF record het volgende toevoegen: include:spf.filtermail.eu
Je kunt ook een volledig nieuw SPF record aanmaken: "v=spf1 include:spf.filtermail.eu -all"
Direct Mailing
Soms kan er sprake zijn van “Direct Mailing”, dit houdt in dat een e-mail rechtstreeks naar uw mailserver wordt verstuurd op basis van het IP adres. Dit bericht wordt dus niet gecontroleerd door Filtermail.
Om dit te voorkomen kunt u uw firewall aanpassen, zodat poort 25 alleen mail accepteert van server1.filtermail.eu en server2.filtermail.eu. Een alternatief is poort 25 aanpassen, maar dit is vaak een tijdelijke oplossing. Door middel van een poort scan is dit nog altijd te achterhalen.