support@filtermail.nl   +31 (0)72 75 13 406

F.A.Q.

DE MEEST GESTELDE VRAGEN & TIPS

ALGEMENE VRAGEN

Hoe log ik in op het SpamPanel?

Via het klantgedeelte kunt u inloggen op het SpamPanel.

1. Klik op "Klantgedeelte" op https://filtermail.nl/ en log in met uw account.
2. Ga naar uw "Diensten" / "Mijn services".
3. U klikt op uw spamfilter (bijv. Filtermail - Trial 30 dagen).
4. Onderaan bij "Management" vindt u "Log In To Panel" of "Filtermail login pagina".

Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord voor het SpamPanel ontvangen? Dan kunt u ook via https://www.filtermail.eu/ inloggen. Deze verschillen met de inloggevens van het "Klantgedeelte"! Standaard heeft u alleen toegang via het "Klantgedeelte".

Ik heb mijn MX records gewijzigd, maar alsnog komt alle spam gewoon binnen.

Het meest voorkomende geval is dat de klant zijn eigen domein (bijv. filtermail.nl) op de "Afzenders op witte lijst" heeft gezet. E-mail verstuurd aan goedgekeurde afzenders omzeilt alle filters. Voor het eigen e-mailadres (bijv. support@filtermail.nl) op "Witte lijst ontvangers" geldt het zelfde.

Tot hoe ver kan ik berichten terugkijken in het SpamPanel?

Berichten in de logbestanden blijven tot 60 dagen zichtbaar. Quarantaine berichten blijven 14 dagen bewaard.

Mijn mailserver was niet bereikbaar, zijn mijn berichten alsnog door Filtermail gekomen?

Ja! Filtermail werkt tevens als fallback oplossing. Uw berichten worden standaard 4 dagen bewaard mocht uw mailserver niet bereikbaar zijn. Dit is te verhogen naar 30 dagen.

Wat zijn de IP adressen van de Filtermail servers?

server1.filtermail.eu - IPv4: 185.165.242.43 en 185.165.242.217 - IPv6: 2a00:7c80:0:1eb::2
server5.filtermail.eu - IPv4: 93.94.228.134 - IPv6: 2a01:518:1:42:8::134
server6.filtermail.eu - IPv4: 93.94.228.137 - IPv6: 2a01:518:1:42:8::137

Onze dienst is redundant uitgevoerd en verspreid over meerdere datacenters. De gebruikte servers hebben wij ondergebracht in het datacenter van Iron Mountain (Haarlem) en Equinix AM2 (Amsterdam).

Wat is het SMTP / Smarthost adres van Filtermail.nl?

Dat is spf.filtermail.eu , je gebruikt poort 587

Wat is het SPF record dat ik kan gebruiken?

Je kunt aan een bestaand SPF record het volgende toevoegen: include:spf.filtermail.eu
Je kunt ook een volledig nieuw SPF record aanmaken: "v=spf1 include:spf.filtermail.eu -all"

TIPS

Direct Mailing

Soms kan er sprake zijn van “Direct Mailing”, dit houdt in dat een e-mail rechtstreeks naar uw mailserver wordt verstuurd op basis van het IP adres. Dit bericht wordt dus niet gecontroleerd door Filtermail.

Om dit te voorkomen kunt u uw firewall aanpassen, zodat poort 25 alleen mail accepteert van server1.filtermail.eu en server2.filtermail.eu. Een alternatief is poort 25 aanpassen, maar dit is vaak een tijdelijke oplossing. Door middel van een poort scan is dit nog altijd te achterhalen.