support@filtermail.nl   +31 (0)23 20 70 707

F.A.Q.

DE MEEST GESTELDE VRAGEN & TIPS

ALGEMENE VRAGEN

Hoe log ik in op het SpamPanel?

Via het klantgedeelte kunt u nu inloggen op het SpamPanel.

1. Log in op uw Klantgedeelte op: https://filtermail.nl/.
2. Ga naar uw "Diensten" / "Mijn services".
3. U klikt op uw spamfilter (bijv. Filtermail - Trial 30 dagen).
4. Onderaan bij "Management" vindt u "Log In To Panel".

Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord voor het SpamPanel ontvangen? Dan kunt u via https://www.filtermail.eu/ inloggen. Deze verschillen met de inloggevens van het Klantgedeelte!

Ik heb mijn MX records gewijzigd, maar alsnog komt alle spam gewoon binnen.

Het meest voorkomende geval is dat de klant zijn eigen domein (bijv. filtermail.nl) op de "Afzenders op witte lijst" heeft gezet. E-mail verstuurd aan goedgekeurde afzenders omzeilt alle filters. Voor het eigen e-mailadres (bijv. support@filtermail.nl) op "Witte lijst ontvangers" geldt het zelfde.

Tot hoe ver kan ik berichten terugkijken in het SpamPanel?

Berichten die in quarantaine zijn geplaatst en in de logbestanden blijven 60 dagen bewaard.

Mijn mailserver was niet bereikbaar, zijn mijn berichten alsnog door Filtermail gekomen?

Ja! Filtermail werkt tevens als fallback oplossing. Uw berichten worden standaard 4 dagen bewaard mocht uw mailserver niet bereikbaar zijn. Dit is te verhogen naar 30 dagen.

Wat zijn de IP adressen van de Filtermail servers?

server1.filtermail.eu - IPv4: 83.149.105.101 - IPv6: 2001:1af8:3100:b020:1:a039:f29a:3d01
Locatie: Schuberg Philis, Schiphol-Rijk.

server2.filtermail.eu - IPv4: 85.17.252.242 - IPv6: 2001:1af8:4200:b000::4a35:9747
Locatie: EvoSwitch, Haarlem.

TIPS

Direct Mailing

Soms kan er sprake zijn van “Direct Mailing”, dit houdt in dat een e-mail rechtstreeks naar uw mailserver wordt verstuurd op basis van het IP adres. Dit bericht wordt dus niet gecontroleerd door Filtermail.

Om dit te voorkomen kunt u uw firewall aanpassen, zodat poort 25 alleen mail accepteert van server1.filtermail.eu (83.149.105.101) en server2.filtermail.eu (85.17.252.242). Een alternatief is poort 25 aanpassen, maar dit is vaak een tijdelijke oplossing. Door middel van een poort scan is dit nog altijd te achterhalen.