Incident Notification (Opgelost)
  • Prioriteit - Gemiddeld
  • Beïnvloedingen Server - server1.filtermail.eu
  • Incident Notification
    Severity: Minor Performance Issue
    Status  : Investigating
    Start   : 05-13-2021 09:00:00 UTC
    End     : N/A


    Description
    N-Able® Mail Assure, Spam Experts Hosted Cloud [All Regions] There is an identified issue with Mail Assure and Spam Experts that is affecting performance. We are currently investigating to identify the root cause. Please check back for updates.


    Services Impacted
    - N-able Mail Assure (APAC)
    - N-able Mail Assure (Americas)
    - N-able Mail Assure (Europe)
    - SpamExperts (APAC)
    - SpamExperts (Europe)
    - SpamExperts (Americas)

    Updates
    05-13-2021 09:25:59 UTC:
    (Update) We identified cause of the issue and are working on the solution.

    05-13-2021 09:00:00 UTC:
    (Investigating)

    Filtermail 13:55

    Error: Call to nonexistent API method: /Version

    Door een error in de API's is het niet mogelijk om in te loggen via "Log in to panel" op filtermail.nl. De filter dienst van SpamExperts werkt en e-mail wordt netjes gefilterd en afgeleverd.

    Filtermail 21:27

    Er zijn nog steeds problemen met de API's. Wilt u iets aanpassen of wijzigen in het SpamPanel, bel of e-mail gerust en wij passen het voor u aan.

    14-5-2021 14:05 Filtermail

    Probleem nog niet opgelost: https://uptime.n-able.com/incident/detail?i=177178

    17-5-2021 8:36 Filtermail

    SpamExperts heeft het API probleem op de Filtermail servers nog niet opgelost. Wilt u inloggen op het SpamPanel? Stuur ons dan een bericht en wij zullen per ticket u de directe inloggegevens sturen voor filtermail.eu. Excuus voor het ongemak.

    17-5-2021 14:50 SpamExperts

    We have found the cause for the behaviour. An additional / is added before the /version with some calls, hence causing the call to fail with the encountered error.
    An internal ticket is raised in this matter with our Devs in order to advise further.

  • Datum - 13/05/2021 11:33
  • Laatste update - 17/05/2021 20:22
E-mail rejected door high server load (Opgelost)
  • Prioriteit - Kritisch
  • Beïnvloedingen Server - server1.filtermail.eu
  • Op dit moment worden veel e-mails rejected door een high server load. In sommige gevallen laten de servers wel enkele e-mails door.

    SpamExperts is op de hoogte van het probleem en is hier mee bezig.

    Excuus voor het ongemak.

    SpamExperts 14:28

    This was a temporary issue on our side. We have opened a high-priority internal investigation, and we have already fixed it. Emails should start to come in correctly in a matter of minutes now. We apologise for any inconvenience this has caused you.

    Filtermail 14:43

    Gemeld aan SpamExperts dat het probleem nog steeds aanhoudt.

    Filtermail 16:16

    E-mails lijken het laatste +/- 1.5 uur netjes te worden afgeleverd. Nog geen verdere reactie van SpamExperts.

    SpamExperts 16:30

    This issue occurred due to some work necessary to correct some branding setups.
    The issue is resolved and everything should be back to normal now.

    SpamExperts 17:50

    The situation looks good at this point, the load dropped. The messages that were rejected have been re-queued for delivery, as the rejection was a temporary 4xx one. So there should be no messages lost as a result. Emails have been delivered correctly.

     

  • Datum - 21/04/2021 00:00 - 21/04/2022 00:00
  • Laatste update - 21/04/2021 18:07

Server status

Hieronder vindt u een real-time overzicht van onze servers, waar eventuele bekende problemen vermeld staan

Server HTTP FTP POP3 PHP info Server belasting Uptime
srv01.filterserver.eu (DA) PHP info